wdh

Training klantgerichtheid en patiënttevredenheid

Datum donderdag 28 februari
Locatie In uw praktijk (Incompany)
Doelgroep Huisarts, Assistent, Praktijkondersteuner
Organisatie WDH Midden Nederland
Accreditatie 0 uur
Prijs 0.00
Training voor uw gehele praktijk!
Er hoeft slecht 1 persoon van uw praktijk in te schrijven.

Training Klantgerichtheid en patiënttevredenheid

Hoe klantgericht zijn we eigenlijk en waar kan het (nog) beter?
Observatie, feedback en training op maat

Medewerkers in huisartsenpraktijken staan dagelijks klaar voor patiënten met uiteenlopende vragen. Patiënten die bezorgd zijn over hun gezondheid en die het liefst op korte termijn een afspraak willen met de huisarts.
Patiënten doen, bewust of onbewust, een stevig beroep op het inlevingsvermogen en de flexibiliteit van medewerkers. Dat vraagt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel voor als achter de balie van de huisartsenpraktijk.
Wij bieden een gezamenlijke aftrap, individuele observatie en feedback en onze trainingsbijeenkomsten een mooi traject aan ter ondersteuning van teams van doktersassistentes die hun eigen stijl van communiceren onder de loep willen nemen, met als doel om samen te leren en de dienstverlening waar nodig te verbeteren. De eerste bijeenkomst is bij voorkeur met ook de artsen en POH’s

Resultaat
  • Gezamenlijke visie op communicatie met patiënten. Zicht op waar het goed gaat en waar het beter kan en moet
  • Weten hoe patiënttevredenheid tot stand komt en welke factoren cruciaal zijn, zicht op eigen scores.
  • Beter inzicht in het effect van je persoonlijke communicatie op anderen, zowel non verbaal als via de stem (door de telefoon)
  • Beter in staat te laten merken dat je meedenkt met de patiënt
  • Meer inlevingsvermogen tonen
  • Meer regie nemen in gesprekken
Opbouw en duur - opties
  • Een ‘Startbijeenkomst’ (duur 3 uur) waarbij we goede ervaringen hebben met deelname van de huisartsen en POH’s : tijdens deze bijeenkomst wordt verkend waar de praktijk staat als het gaat om communicatie met patiënten, welke dilemma’s je als team tegenkomt, waar men aan hecht en waar men aan wil werken. Ook besteden we aandacht aan de kritische momenten aan de balie
  • Observatie en feedback – wij zitten ¾ uur naast de individuele assistente en luisteren mee, we bespreken onze observaties ter plekke met betrokkene en leggen die ook kort vast – in goede sfeer, verrassend dat assistentes dit vaak het leukste onderdeel vinden
  • Twee vervolgbijeenkomst (duur 3 uur) voor assistentes, waarbij de tweede bijeenkomst met inzet van een rollenspeler is. Bijeenkomst 1:
              o Kritische momenten in contact met de patiënt
              o Omgaan met weerstand
              o Mijn eigen communicatiestijl en wat ik daar mee bereik in contact met patiënten
              Bijeenkomst 2 :
              o Uiteenlopende telefoongesprekken oefenen
              o Lastige gesprekken
              o Omgaan met weerstand
              o Oefenen aan de balie van de eigen praktijk

DATUM
Nader overeen te komen

LOCATIE
In uw praktijk

KOSTEN 
- Startbijeenkomst en 2 vervolgbijeenkomsten voor assistentes, inclusief acteur voor 2e bijeenkomst
  (veelal tussen 15.00 en 18.00 uur) : € 2.345
- Observatie en feedback en schriftelijke samenvatting : 125 € per assistente
- reiskosten docent

U ontvangt een factuur na de training.

CONSULENT
Nanda Bartelse, Samenspraak

INSCHRIJVEN
U kunt inschrijven middels de blauwe button boven en onderaan de pagina. Inschrijving geschiedt op volgorde van aanmelding. Slechts 1 persoon van uw praktijk hoeft zich in te schrijven.

ANNULERINGSREGELING
Annuleren is uitsluitend schriftelijk mogelijk tot een maand voor de aanvangsdatum. Bij latere annulering brengen wij de volledige kosten in rekening. Natuurlijk kunt u zich, mits tijdig aan ons doorgegeven, laten vervangen door een collega.

INLICHTINGEN
Voor inlichtingen kunt u zich wenden tot het WDH-buro (Mariëlle Brons), telefoon 035-5880007, e-mail m.brons@wdhmn.nl

Wijzigingen voorbehouden.